Skriv ut med undersider

Magasin med makeover

Publisert 03.05.2018

Mindre, moderne og mer visuelt. Statsbyggs kundemagasin Åpent rom har fått nytt format og design.  

Forskjellene er tydelige når man legger den nye utgaven av Åpent rom ved siden av den forrige: Formatet er nettere, tittelen tydeligere og den hvite rammen rundt bildet på forsiden gir et luftigere og lettere uttrykk. Når du åpner det, er det mer bilder og mindre tekst. Papiret er ikke lenger glanset, men grovt og ubehandlet.

- Vi vil fortsatt fortelle gode historier fra vår allsidige virksomhet, men vi vil i større grad enn før gjøre det med bilder. Vi vil også vise fram spennende prosjekter som andre er ansvarlige for, sier ansvarlig redaktør og kommunikasjonsdirektør i Statsbygg Hege Njaa Aschim.

Det nye designet er tilpasset en hverdag der kampen om oppmerksomheten er større enn noen gang og leserne i mindre grad enn før har tid til teksttunge artikler.

- Veldig mye av det vi og andre i vår bransje driver med er veldig visuelt. Det kan det være lettere å få fram med ett bilde enn med tusen ord, sier Njaa Aschim.

Som en mer tidløs utgivelse vil Åpent rom fra nå av komme ut to ganger i året i stedet for fire. Opplaget er på 8200 eksemplarer.

- Når vi nå i større grad enn før åpner opp for nye stemmer gjelder ikke det bare dem vi intervjuer. Vi vil vi også invitere skribenter utenfra inn i spaltene våre, sier Njaa Aschim.

I det nye av nummeret av Åpent rom kan du for eksempel lese om arkitekt Kristin Jarmund.

Du kan også lese om byggingen av det nye Vikingtidsmuseet og utfordringene ved å flytte de tre unike skipene, om byreparasjonen som skal foretas i regjeringskvartalet og om båtmotoren som bokstavelig talt setter farge på Havforskningsinstituttet i Bergen.

Last ned og les

Abonnere?

Du kan abonnere og få bladet gratis i posten.

Send en e-post til postmottak@statsbygg.no.

Hege Njaa Aschim
Kommunikasjonsdirektør
Mob. 91370172
Send e-post
×